1 April




Mysig låt eler hur?!?

Gick och la mig kl 23 igår.....Sket i utgång igår....pallade helt enkelt inte........Stack ner på vår Indiska restaurang här i stan och åt en Indsik maträtt....sen ner till COOP nedanför mitt och köpte chilichips o hot tacosås.....och sen bara fläskade in....haha




Kan erkänna att jag hade ont i magen efteråt....snyft

Men idag mår jag kanon




Va på träningen kl 11.....





Efter en celsius dryck öste jag 60 minuter på crossmaskinen...........






och brände 825 kalorier

Så himla gött

Öste NRJ DANCE i lurarna och dem 60 minuterna gick så fort

Efter dem 60 minuterna drack jag en återhämtningsdryck och sen 30 minuter magträning

10 tips om träning och återhämtning

  1. Punktförbränning fungerar inte! Kroppens förbränningssystem tar ingen hänsyn till vilken del av kroppen som arbetar, den använder helt enkelt den totala energi som finns lagrad. När kroppens fettdepåer töms sker det i en genetiskt förutbestämd ordning som inte kan påverkas.
  2. Det finns inga minuskalorier! Varje kalori som tillförs kroppen ger lika mycket energi oavsett vilket livsmedel den ingår i. Kroppen kan inte gå minus på saker som tillförs den.
  3. Man kan inte äta till sig större muskler! Protein blir inte muskler av sig självt, utan det är den fysiska överbelastningen som stimulerar till muskeltillväxt.
  4. Ät efter klockan sex på kvällen! För att kroppen ska kunna hålla blodsockernivån jämn och fungera optimalt är det bäst att fördela energiintaget över hela dagen och kvällen. Om du hoppar över mellanmålet/middagen på kvällen kan kroppen ställa in sig på ”sparlåga”. Kroppen använder då inte den tillförda energin till att anpassa sig efter de yttre fysiska krav som ställts.
  5. Fett kan inte omvandlas till muskler! En gång fett- alltid fett. Muskelceller och fettceller är byggda på helt olika sätt och kan inte förvandlas till något annat. Om du vill bli av med fettväv måste du öka användningen av fetter t ex genom att träna.
  6. Muskler blir inte fett när du slutar träna! Däremot är det sant att om den som slutar träna fortsätter äta lika mycket som tidigare, kommer den personen att minska sin muskelmassa och öka sin fettvävnad.
  7. Inomhuscykling är inte styrketräning för benen. Inomhuscykling är konditionsträning och belastar framför allt hjärtmuskulaturen. Om du vill bli starkare i benen behöver du utsätta dem för överbelastande styrkeövningar.
  8. Återhämta dig inom 30 minuter. Efter träning är depåerna tömda och kroppen behöver fyllas på med både kolhydrater och protein. Direkt efter träning är inlagringsmöjligheten störst. Faktum är att redan efter 30 minuter börjar de signaler i kroppen som styr nybildningen av proteiner i muskelfibrerna att avta.
  9. Styrketräning höjer din ämnesomsättning. Muskelmassa kräver mer energi än fettväv. Styrketräning med ökad muskelmassa som följd innebär således att du ökar din ämnesomsättning även under vila.
  10. Konditionsträning är en färskvara! Det går inte att lagra och spara sin kondition, eftersom kroppen strävar efter att anpassa sig till de yttre krav som ställs. Om du inte ställer några krav på din kropp kommer inte fysiken byggas upp. För att vara i god form måste du träna regelbundet.

10 tips om träning och återhämtning är framtagna tillsammans med SAFE.



Hem till dusch...en efterlängtad sådan

Börjar jobba om  en timme...dvs kl 15
Slutar 22;30 ikväll........Kanske vi ses då..........


Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Marina

Alltid bra att bli påmind om de här punkterna ovan :-)

Det är så lätt att glömma hur kroppen verkligen fungerar och går på de ideer man kan hitta i mindre kunniga artiklar... Kramiz!

2012-04-01 @ 16:02:37
URL: http://marinaanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0